Ciekawostki

Twaróg jest dobrym źródłem białka (w 100 g jest ok. 13 g białka), poza tym zawiera magnez, potas, witaminę A, D, E oraz wapń (w 100 g jest ok.95 mg wapnia), niezbędny do utrzymania prawidłowego stanu kości.

Twaróg zjedzony na śniadanie dostarcza organizmowi niezbędnych przez cały dzień składników odżywczych. Jest także lekkostrawny, ponieważ bakterie użyte do zakwaszenia mleka rozkładają cukier mlekowy (laktozę), przekształcając go w łatwo przyswajany kwas mlekowy.

 

Porady

Twaróg jest tym kwaśniejszy im później jest robiony, licząc
od momentu, kiedy mleko zakwasiło się i zgęstniało. Aby otrzymać słodki twarożek, należy przygotować ser w dniu zakwaszenia mleka.

W lecie, kiedy na dworze panują wysokie temperatury, żywność psuje się znacznie szybciej, pomimo tego, że przechowywana jest w lodówce. Jeśli chcesz, aby twaróg dłużej zachował swoją świeżość umieść go w pojemniku, do którego włóż również odrobinę soli gruboziarnistej lub cukru. Zarówno sól jak i cukier pochłaniają wilgoć, dzięki czemu ser nie spleśnieje.

Najskuteczniejszą i naturalną metodą łagodzącą oparzenia spowodowane zbyt długim przebywaniem na słońcu, są kompresy z twarogu.
Twaróg należy wymieszać z odrobiną mleka aż powstanie jednolita masa, którą rozsmarowujemy na lnianej ściereczce lub kawałku materiału i przykładamy na chore miejsca. Po upływie pół godziny należy położyć świeży kompres.